Jowonews

Logo Jowonews Brown

Titen

Pitutur Luhur Jawa: Agama Ageming Aji

Agama Ageming Aji

Agama ageming aji artinya kewibawaan seorang pemimpin yang dituntun oleh ajaran agama akan terhindar dari perbuatan aniaya, nista dan hina yang dapat meruntuhkan derajat dan martabatnya.

Secara bahasa, Agama berarti aturan-aturan dan ketentuan yang bila dipatuhi ajarannya tidak akan membuat pribadi dan masyarakat rusak. Agama dalam pandangan budaya Jawa sama dengan busana, atau ageman yang berarti pakaian. Aji artinya raja atau mulia.

Masyarakat Jawa menganggap bahwa seorang pemimpin secara formal juga haruslah seorang pemimpin agama. Tujuannya agar pengikutnya menjadi berkah dan mendapat kemuliaan. Pemimpin yang diharapkan oleh masyarakat Jawa adalah pemimpin yang mementingkan kepentingan rakyat (wong cilik) dengan landasan mengabdi dan memuliakan rakyat. Kepemimpinan seperti inilah yang membuatnya menjadi mulia, berharga atau aji. Kesatuan antara Gusti (pemimpin) dan kawula (rakyat) sangatlah terkenal di lingkungan masyarakat Jawa.

Arti dalam bahasa Jawa

Ageming agami aji tegese wewenangipun pemimpin ingkang katuntun dening piwulang agami badhe nyingkiri tumindak aniaya, nistha lan nistha ingkang saged ngrusak drajat lan martabatipun.

Sacara linguistik, agama tegesipun pranatan saha pranatan ingkang menawi dipun tindakaken kanthi piwulangipun boten badhe ngrusak pribadi saha masarakat. Agama ing panemune budaya Jawa iku padha karo sandhangan, utawa ageman kang tegese sandhangan. Aji tegese raja utawa bangsawan.

Masyarakat Jawa nganggep yen pemimpin resmi uga kudu dadi pemimpin agama. Ancasipun supados para pandherekipun dados berkah saha pikantuk kamulyan. Pemimpin sing dikarepake masyarakat Jawa yaiku pemimpin sing ngutamakake kepentingan rakyat (wong cilik) kanthi dhasar ngabdi lan ngluhurake rakyat. Kepemimpinan ingkang kados makaten punika ingkang ndadosaken mulya, aji utawi aji. Manunggaling kawulo Gusti (pemimpin) lan kawula (rakyat) kondhang banget ing masyarakat Jawa.

BACA JUGA  Adhang-adhang Tetesing Embun

Simak Informasi lainnya dengan mengikuti Channel Jowonews di Google News

Bagikan berita ini jika menurutmu bermanfaat!

Baca juga berita lainnya...