Jowonews

Logo Jowonews Brown

Titen

Adigang Adigung Adiguna

Adigang Adigung Adiguna

Aja adigang adigung adiguna artinya orang Jawa dilarang sombong dan membanggakan apa pun yang menjadi miliknya, entah itu kekuasaan, kebesaran, hingga kepandaian. Adigang artinya membanggakan kekuatan dan kekuasaan. Adigung artinya membanggakan kebesaran, termasuk kekayaan dan harta benda. Adiguna artinya menunjukkan seseorang yang membanggakan kepandaian, kecerdasan, hingga keahlian tertentu. Ini adalah pitutur luhur yang membahas tentang kebanggaan berlebihan hingga menjadi sifat sombong.

Perilaku yang seperti ini akan merugikan diri sendiri dan membawa kehancuran. Orang yang berperilaku adigang, adigung, adiguna, umumnya akan menyalahgunakan kekuasaan, membeli hal-hal yang bisa dibeli, dan memanipulasi segala hal untuk kepentingan pribadinya. Mereka akan menggunakan segala kesempatan untuk memuaskan hawa nafsunya. Mereka tidak lagi menghargai orang lain dan melupakan hati nurani.

Arti dalam bahasa Jawa

Adigang tegese gumunggung kekuwatan lan kekuwatan. Adigung tegese ngegungake kaluhuran, kalebu bandha lan bandha. Adiguna tegese nuduhake wong kang gumunggung kapinteran, kapinteran, nganti katrampilan tartamtu. Iki pitutur luhur kang ngandharake ngenani rasa kumalungkung nganti umuk.

Aja adigang adigung adiguna tegese wong Jawa iku dilarang gumedhe lan gumunggung marang apa wae kang dadi kagungane, yaiku kasekten, kaluhuran, nganti kapinteran. Tindak-tanduk kang kaya mangkono iku bakal ngrusak awake dhewe lan nuwuhake karusakan. Wong kang tumindak adigang, digung, adiguna, umume bakal nyalahake kekuwatan, tuku barang sing bisa dituku, lan ngapusi kabeh kanggo kepentingan pribadi. Padha bakal nggunakake saben kesempatan kanggo gawe marem hawa nepsu. Dheweke ora ngajeni maneh lan lali karo nurani.

BACA JUGA  Aja Ketungkul Marang Kalungguhan, Kadonyan Lan Kemareman

Simak Informasi lainnya dengan mengikuti Channel Jowonews di Google News

Bagikan berita ini jika menurutmu bermanfaat!

Baca juga berita lainnya...