Jowonews

Logo Jowonews Brown

Titen

Aja Ketungkul Marang Kalungguhan, Kadonyan Lan Kemareman

Aja Ketungkul Marang Kalungguhan

Aja Ketungkul Marang Kalungguhan, Kadonyan Lan Kemareman artinya jangan terobsesi atau terkungkung dengan kedudukan, harta atau materi dan kesenangan duniawi. Semua itu tidak langgeng dan bisa hilang kapan saja. Bersikap wajar terhadap kedudukan, materi, dan kesenangan duniawi dapat membantu orang hidup seimbang.

Arti yang lebih mendalam dari pitutur luhur ini meminta kita untuk mengutamakan sikap jujur, ikhlas, dan ringan hati dalam menghadapi hidup. Sikap menerima segala sesuatu dengan syukur dalam porsi yang tepat akan membuat hidup terasa mudah. Orang yang tidak pernah puas itu biasanya karena menurutkan hawa nafsu dan kurang bersyukur, serta selalu meliha ke atas pada orang yang dianggap lebih daripada dirinya.



Arti dalam bahasa Jawa

Aja Ketungkul Marang Kalungguhan, Kadonyan Lan Kemareman tegese ojo dumeh dumeh kakuwatan, bandha utawa kasenengan kadonyan. Kabeh iku ora permanen lan bisa ilang ing sembarang wektu. Nduwe akal pikiran babagan kedudukan, materi, lan kesenengan kadonyan bisa mbantu wong urip kanthi seimbang.

Tegesipun pitutur luhur menika langkung rumiyin nyuwun supados kita kedah ngutamakaken sikap jujur, tulus, lan entheng anggenipun ngadhepi pagesangan. Sikap nampa kabeh kanthi rasa syukur ing porsi sing bener bakal nggawe urip luwih gampang. Tiyang ingkang boten nate marem punika limrahipun amargi ndadosaken hawa nepsu saha kirang sukur, saha tansah ngajeng-ajeng dhateng tiyang ingkang dipunanggep ngungkuli piyambak.

BACA JUGA  Adoh Tanpa Wangenan Cedhak Datan Senggolan

Simak Informasi lainnya dengan mengikuti Channel Jowonews di Google News

Bagikan berita ini jika menurutmu bermanfaat!

Baca juga berita lainnya...